5.08.2008

the very cranky day

Wow...today was one of those forever days. And not necessarily in the good way.


Evidently Trevor got more than tubes from our hospital visit yesterday...






he woke up this morning with a raging fever. Which of course sends me to freak-out-ville...the whole increased risk for febrile seizures thing. It's funny. I wasn't even this psycho when Toby & Bristel had malaria!

Jonathan took him to Dr. Pedi first thing this morning. He & I were convinced it was the ear infection's last stand.

Turns out he contracted a case of Hand, Foot & Mouth!

And my poor baby has been fussy & restless all day long.

I finally got him bathed & in bed.

*sigh*

And now I'm SO ready for a nice long bubble bath!

************

10 comments:

Anonymous said...

lookinfg at these cutie pictures of my charmer (new nickname) he really has lost all of the acth fat. He is soooooooooooooooo cute.

GRAMS

PS his dad aint so bad either.

JSmith5780 said...

Yup I was dressed JUST like Jonathan yesterday. I like that they let me go back with Austin and be with him while they gas him. I know some parents can't handle it, but I want Austin to see me as the last thing. I can only hope it helps him a little.

Don't get me wrong, I HATE that they have to put him under, but at least I know he's not alone with strangers when they do it.

baby trevor's mommy said...

Mom - I KNOW...I was looking at those pix and thinking he looks like a *big* kid! He's so beautiful!

Jen - One of us ALWAYS goes with Trevor. The only time we ever left him alone for a procedure was when they had to draw blood from his temple! But we stood right outside the door and ran in as soon as they were done! The scrubs are cute tho huh?!

Shanna Grimes said...

Nice hat Jonathan!

Wow, Trevy is really turning into a big boy! I can't believe it. What have you been feeding him, it's like he grew overnight. I think it's the chunky cheeks, once those go, the baby days are numbered.

Sorry to hear he's sick. Ugh! Hopefully this will be the last stint of the yuckies. Glad the tube procedure went ok. I have to admit, I had to google HFMD. Poor guy! We are always scared of the febrile seizures whenever Kay gets sick too. Hope he feels better soon.

Ok, I'm off to Asia (my kitchen) to prepare the Carrot Ginger soup and marinade for tomorrow. Hey, I can pretend, right? Think I'll put on Ratattouie for Ethan and I to get in the cooking spirit.

baby trevor's mommy said...

LOL...Ratattouie your little heart out!

I know...Trev looks like a big boy these days! I'm smitten tho...his lashes sleigh me!

And he is really really sick! The whole house stinks like ick! My poor baby...last night he was up for at least 3 hours thrashing & crying...nothing soothed him. Which is not his nature. I sure hope this ends soon...

And seriously...doesn't it always seem like the sick happens on the weekend?! Ugh!

blondie said...

So sorry about the hand, foot, and mouth Danielle. I remember when Kendall got it...it was just miserable. Unconsolable, just like Trev. Hope he gets better soon. It seemed like an eternity when Kendall had it. Can't wait to see the little (or not-so-little) guy!

baby trevor's mommy said...

Wow...Trevor wasn't even this cranky when his siezures were at their worst! HF&M is WAY worse! I actually called Dr. Pedi last night cause he was just unsootheable...if he's like this tomorrow I'll probably run there so she can peek in his ears.

Ugh...

...danielle

~Mama Skates~ said...

omg - the poor thing!!!

sorry, i'm behind - just catching up on blog land after my long/busy weekend

gabby caught HF&M from daycare the week that i delivered corinn...i had to bring a newborn in the house where my 15 month old was confined cause of course she couldn't go back to daycare until it ran it's course (7-10 days)....i felt so helpless & torn....between wanting to console my sweet toddler who was in complete misery & wanting to bond with my newborn....it did break gabby of sucking her thumb...the only thing the pedi could tell us that would help temporarily was to mix 50/50 benedryl/maalox...then use a q-tip to swab it in their mouth...gabby didn't have anything really on her hands & feet, but her mouth was so sore & swollen....the mixture would numb her mouth long enuff to get a little food down...but she lost so much weight that week!

i hope trevy is feeling better soon - and i hope mama gets a break too!

~sharon

baby trevor's mommy said...

Hmmmm...great idea about breaking the thumb sucking! Maybe it's not so bad after all...since I have two *big* kids that need the breaking! Especially since Toby told me today that he LIKES the taste of NoBite!

...danielle

~Mama Skates~ said...

yeah, that NoBite stuff is a crock! cause of course my thumb sucker, grew up to be a nail biter - i put that stuff on her nails & she was like "i don't taste anything!"...eventually, i "talked" her out of biting - she's a girl & i just used the, i'll paint ur nails every day if u don't bite them tactic....worked like a charm! ;0)